May 29, 2010

pagi-pagi buta n pengalaman amik lesen..

Pagi ni aku bangun awal... hahaha.. sebab nye abah suruh aku jemur kain. walaupun mengantok lagi, tp aku still kuat kan diri untuk bangun buat apa yang abah suruh. lepas tgk kain dalam mesin, pehhh...!!! byk nye. ermmm jemur je lah. nanti tak kering plak. lepas siap jemur kain, aku ingat nak sambung tido. hahaha... teruk kan aku. tapi tak boleh plak nk sambung tido. so aku juz lepak-lepak je lah kat atas katil. perut lapar, tapi malaz nak bangun pegi dapur makan.

# 30 minit kemudian..

abah pun balik dari hantar abg aku pegi driving school. balik-balik jerk mintak tolong aku ngn abg yang lagi sorang untuk tolong die basuh kapet. huh...!!! kapet????erm aku tolong angkat je lah.. haha...erm pastu aku dikejutkan dengan panggilan dari opis amak aku. mak mintak no lesen abg aku yang kene saman tu.. cakap pasal saman, selama aku dah dapat lesen ni, aku x penah lagi kene saman. abg aku dah 2 kali kene... huhu... kira aku ni lagi teror lah dari die... hahahaha... (berlagak pulak..kene nanti baru tau).

cakap pasal lesen, aku teringat mase aku ngn member aku 'aqmar' pegi amik lesen. memang mula-mula tu takot. lepas dah belajar, takot tu dah tak de dah. gian nak bawak ada lah. dah tiap-tiap petang pujuk abah aku nak bawak kete. hehehe... mula-mula abah wat tak layan jerk. tapi sebab aku dah nak sangat-sangat bawak, abah ajarkan juga lah. wow..!! best tu bawak kete. lagi2 kete abah yang lama tu..(KE20). memang best lah. aku tiba-tiba teringat satu hal, masa ujian kumputer lesen tu, aku lulus. kawan aku aqmar yang tak lulus. masa ujian jpj kete, aku pulak xlulus bahagian bukit. kawan aku tu lulus. mase jpj moto aku lulus die pulak tak lulus. cuba lah bayang kan. selang seli aku dengan die tak lulus tau. hahahaha... cm dah rancang jerk. pape pon pengalaman lah semua tu. agak nya aku ter'over' confident yang aku leh lepas mase tu. (amik kau...!!!) nak tau aqmar yang mana...jap ea..


# ni lah die..cantik kan...??



No comments:

Post a Comment

Rindu Padamu